09.06.2017

#2. Włochy PÓŁNOCNE: podsumowanie tego co zwiedziliśmy w Lombardii (okolice jez. Gardy)

Czas podsumowań tego, co zobaczyliśmy w ciągu miesiąca (17.04-19.05) w Lombardii:

1. Desenzano del Garda
  14. Brescia
  15. Rezzato
  16. Mediolan

Pobyt w okolicach Gardy to dla nas skojarzenia z naturą, swobodą, spokojem, ciszą, rowerami, dzikością i niewieloma turystami. Północ Gardy to tereny bardziej górzyste, idealne na wspinaczki, rowery MTB, a północ to bardziej oglądanie miast, plaże, bliskość Wenecji, Werony.
Więcej o miasteczkach tutaj: http://www.kierunekwlochy.pl/jezioro-garda-atrakcje-miasta-zdjecia
Więcej o wspinaniu się i trekkingu nad Gardą tutaj: http://lovelakegarda.net/walking-and-hiking-in-lake-garda/

Oto nasze wrażenia:

1. Desenzano del Garda: najpierw przyjechaliśmy tu rowerami z Rezzato. Płakałam pod górki ale widoki piękne :) Miasteczko jest przeurocze, spacer promenadą, obiad przy zatoczce dla łodzi i jachtów, a w okolicach plaże (na zdj poniżej GOLDEN BEACH). Łatwo zauroczyć się w tym miejscu! ;-)

2.Wenecja: i pierwsze myśli to: tłumy, kanały, smród. A jednak tłumów nie było większych niż w godzinach szczytu na warszawskiej "patelni", kanały - owszem, czarujące, wyjątkowe i piękne, smród - nie czuliśmy a spacerowaliśmy ok 5 godzin. Trochę jak w labiryncie momentami się czuliśmy, bo bez mapy nie bylibyśmy w stanie wyjść z centrum, bo często dochodziliśmy do miejsca, gdzie kończyła się droga i był kanał ;) Polecam, bardzo bardzo do zwiedzania! ;-)

3. Pisogne: tam pojechaliśmy aby wejść na szczyt, po drodze jest schronisko Rifugio Medelet, w którym utknęliśmy z winem i tartą bo na szczycie zaczęło się chmurzyć. Bardzo łatwe wejście, polecamy!

4. Gardone Riviera: w miasteczku możecie zobaczyć zamek (poświęccie na to 1-2h) a i promenda jest równie piękna jak pozostałe nad Gardą. Miasteczko na 1 dzień, spokojne i wogóle nie zatłoczone.

5. Valle Cammonica: piękna dolina, w której możecie chodzić po górach, jeździć tam rowerami. Ale... na rowery to jednak duży wyczyn, bo podjazdy są bardzo nachylone, my ledwo daliśmy radę. Ale miejsce piękne!

Więcej o ścieżkach tutaj: http://www.turismovallecamonica.it/en/tours

6. Bergamo: piękne miasto niedaleko Mediolanu, przeglądając grafiki google wydaje się być zupełnie zwyczajne. Ale rzeczywistość jest taka, że ma wspaniały urok, oddaje klimat włoskich miasteczek, ma piękne ulice, budynki, wzniesienia. Niestety podczas naszej wycieczki lał deszcz więc nie mogliśmy robić zdjęć, ale pomimo fatalnej pogody - oczarowuje!
źródło: lecebochce

7.Werona: bardzo zatłoczona, ale również piękna. Do balkonu Julii były tak szalone, ogromne wielkie kolejki że marzyliśmy by jak najszybciej stamtąd odejść. Ale sam rynek, główny plac, most, rzeka - coś wyjątkowego i wartego zobaczenia. Niestety zdjęć brak bo byliśmy tam tylko na ok. 1h.

8.  Gargnano: spokojne maleńkie miasteczko. W zasadzie poza ryneczkiem nie ma w nim nic więcej, ale warto zajrzeć tutaj na spacer i jedzenie:

9. Sirimione: w rankingu najładniejszych miasteczek nad Gardą te miejsce zajmuje drugie miejsce. Jest baaardzo turystyczne, mnóstwo tłumów, więc często chodzi się też wężykiem. Jest urocze, ale przez te tłumy nie wróciłabym tam drugi raz.

10. Riva del Garda: wg rankingów najpiękniejsze miasteczko Gardy. Jest piękne, ma ścieżki rowerowe ale głównie na MTB - trzeba tam dużo kondycji bo podjazdy są dużym wyzwaniem. Poza rowerami ma też do zaoferowania spacery po górach, kajaki, plaże więc jest w czym wybierać.
Więcej o ścieżkach trekkingowych: http://www.gardatrekking.com/en/trails

12. Malcesine: tam pojechaliśmy aby wejść na szczyt Monte Baldo. Niestety na samą górę nie weszliśmy ze względu na złe obuwie, bo było tam błoto i w związku tym nie było bezpiecznie. Widoki nawet tam, gdzie dotarliśmy - przepiękne! Samo podejście bardzo łatwe, ale kondycję trzeba mieć :) Więcej tutaj o tym co zwiedzać: http://www.kierunekwlochy.pl/malcesine-wlochy Wjazd wagonikiem na szczyt (ok 10 min) to 30e od osoby w jedną stronę. Wejście na szczyt pieszo to ok 4 godziny.
źródło: moje

źródło: Internet

13. Mantua: tam pojechaliśmy na przejażdżkę rowerami z Pershiery. Płaski teren (!!!), ścieżka tylko dla rowerów (!!!) pozwoliły nam zrobić 80 km bez najmniejszego problemu :)

Mantua (Mantova):

14. Brescia:  Brescia jest 11 km (20 min autem) od nas. Jest stolicą prowincji Brescia. Drugie po Mediolanie pod względem populacji miasto Lombardii. Mieszka tu 196.000 osób a powierzchnia miasta to 90 km2. Miasto do zobaczenia w 1 dzień.  Co zwiedzać:

A. Piazza Della Loggia, 25121 Brescia BS
B. Piazza Paolo VI, 25121 Brescia BS
C. Capitoline Temple and Roman Amphitheatre, Via dei Musei, 55, 25121 Brescia BS
D. Santa Giulia - City Musuem, Museo di Santa Giulia, Via dei Musei, 81/b, 25121 Brescia BS
E. Brescia Castle, Via al Castello, Brescia

15. Rezzato: w tym miejscu wynajęliśmy mieszkanie. Plusem napewno była cena (2000 zł) ale wszędzie trzeba dojeżdżać autem. W samym miasteczku - CISZA, PUSTO NA ULICACH, są może 3 bary w całym mieście. Wieczorami słychać studkanie okkienic o ściany, i zero ludzi na zewnątrz. Jak w filmie silent . Jest ładne ale tam nie ma totalnie nic do robienia, więc ostrzegamy, że bez auta może być tam kiepsko.

16. Mediolan (pseudonim strata czasu): okropne, zwyczajne, zatłoczone, nijakie, z katedrą jako jedyną atrakcją wg mnie, mało włoskie (włoskie tj wąskie urocze uliczki, knajpki klimatyczne, przestrzeń, mało ludzi). Bardzo mi się nie podobało, przypominało mi po prostu duże miasto w Polsce. Strata czasu i odradzam każdemu Mediolan, bo tam naprawdę nie ma czego podziwiać i po co się zatrzymywać jeśli chce się zwiedzić Włochy.